Op weg naar de Noordkaap dag 4

8 mei 2024 - Buxtehude, Duitsland

Bremen

Bij de jeugdherberg had ik mijn 6 persoonskamer vannacht geheel voor mezelf.

Omdat ik zo vroeg gisteren aankwam kon ik nog een mooie stadswandeling maken en ontmoette de Bremer stadsmuzikanten. Vanmorgen was het al vroeg dat ik mijn luikjes open deed, 5.00 uur waardoor ik al vroeg naar mijn ontbijt ging en ook alweer op tijd op de fiets zat. Ik had nog wel een klein oplosbaar probleempje, in de jeugdherberg werkte mijn betaalkaarten geen van alle. Dan maar contant geld halen. Zo gezegd zo gedaan. Betalen en foetsie.

Het was nog een beetje fris maar goed te doen vanmorgen. De hele weg ging lekker en via Grasbergen, Stadt Zeven en Apensen naar Buxtehude. Dit is mijn eerste Airbnb, deze reis. Hier huur je een kamer zonder voedselvoorraad en dus moet je dan boodschappen doen. Koffie, suiker ontbijt spullen. Ik kan er nu al van genieten. Ook is mijn kleding alweer schoon en bijna droog. Er stond hier een wasmachine en daar heb ik lekker gebruik van gemaakt.

Vanmiddag ook een kaartje voor de trein morgen proberen te krijgen. Minder, ook deze automaat slikt de Nederlandse kaart niet. Morgen maar een oplossing zoeken. Die trein is een noodzakelijk kwaad, door Hamburg fietsen word echt door velen afgeraden, dus kies ik voor veiligheid boven de fiets prestatie.

1. Ron en Ursula:
    8 mei 2024
    Wat ga je hard, John! Ik hoop dat je een beetje lekker weer hebt. Leuk om je reisverhaal elke dag te lezen. Veel plezier!
  2. Astrid:
    Hallo mijn zwemmaatje,
    Weer een mooie verhaaltje over jou dag ik geniet er iedere dag van. Zo leuk om dit te volgen tot morgen en slaap lekker 🤩
  3. Tonny van den Hout:
    Het gaat goed . Top!
  4. Ilse beuse:
    Goedenavond John,
    Je gaat als een speer zie ik. Respect hoor! Ik hoop wel voor je dat het pasjes probleem zich op lost. Goede en veilige reis verder.
  5. Janneke:
    9 mei 2024
    hopen dat die kaarten elders verder wel werken!
  6. Christa:
    HALLO JOHN
    Jeetje je gaat inderdaad als een speer , succes en nog meer fiets plezier
  7. Bob:
    Het gaat goed.
    Cash geld is altijd handig.
  8. Tini gieling:
    Je gaat goed.