Op weg naar de Noordkaap dag 5

9 mei 2024 - Lensahn, Duitsland

Van Buxtehude naar Bad Segeberg, maar daar bleek een reserveringsfoutje te zitten. Dus nam John contact op met een vriendin of zij vandaag al ruimte had voor mij. Dat had zij, waardoor de route iets verder uitkwam en John vanavond zijn benen mag strekken onder de tafel van Silke in Lensahn.

Om het nog gekker te maken had John vandaag vleugels en startte onze Cyclemeter in Bargteheide.  Beetje vreemd maar nee geen Red Bull dus geen vleugels. John heeft het stuk rond Hamburg volgens afspraak met de trein gedaan. Zelfs de inwoners van Hamburg adviseren om niet op de fiets door Hamburg te gaan. Reden het verkeer is er volgens zeggen agressief, er is een vreselijke bewegwijzering en door de  weg op brekingen is Google niet betrouwbaar. Niet onze woorden maar van kenners uit de streek. Voor de kilometer tellers onder ons, Buxtehude - Bargteheide is 58 kilometer.

Dan naar de orde van de dag, fietsen.  Na Bargteheide kwam Wulfsfelde, hier hingen de laarzen aan het bord. John had nergens last van, gewoon door gaan. Pönitz en vervolgens een voor ons bekend gebied Neustadt in Holstein, hier kreeg John het niet cadeau, een paar vieze hellingen die flink steil waren en ja met de auto merk je daar weinig van. Toch maar doorgereden om uiteindelijk na 4 uur en 22 minuten bij Silke aan te kloppen.  Gelukkig deed ze open.

Hier blijft John tot maandag dus een lang weekend. Tot gauw.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bob:
    Pfffff.
    En heel fijn weekend toegewenst.
  2. Ria Siep:
    10 mei 2024
    Goed uitrusten en het weekend weer verder. Fijn weekend
  3. Tonny van den Hout:
    10 mei 2024
    Fijn weekend. Goed gedaan.
  4. Jos en Guusje:
    12 mei 2024
    Groot gelijk dat je met de trein gaat, veiligheid voorop. Hopelijk heb je genoten dit weekend en weer lekker op kunnen laden. Voor morgen alvast weer heel veel succes. Groetjes
  5. Kathrin:
    12 mei 2024
    Willkommen im schönen Ostholstein. Schön das wir dich kennengelernt haben. Weiter gute Reise...viele Grüße
  6. John:
    Ich bedanken mich ebenso. Wir werden uns wiedersehen. Danke uns schone Gruße