Om een enveloppe op te halen naar Tilburg

26 maart 2024 - Duiven, Nederland

Zaterdag 23-maart-2024

Vandaag naar Tilburg op de ligfiets om een enveloppe op te halen. Voorspelling van het weer was veel regenbuien en kans op zon en de temperatuur rond de 10 graden. Bij het veerpontje bij Loo keek ik naar rechts en zag boven Arnhem een vreselijk donkere lucht hangen. Zo'n zware bui als was voorspelt. Gelukkig heb ik daar geen last van gehad, maar wel flinke tegenwind. Windkracht 4, zo stond op buienradar, en die heb ik de hele weg moeten ervaren. In Ravenstein stopte ik om te eten, want dat moet je toch doen, bij Donato's. Dit werd me aangeraden door enkele mensen die op straat liepen. Absoluut heerlijk gegeten en voor een redelijk prijs kon ik mijn weg weer voortzetten. Onderweg naar Berghem door de weilanden ben je aan de windgoden overgeleverd, maar ik ben sterker en fiets rustig door. Je komt dan vanzelf langs Oss en Den Bosch en het weer is, behalve de wind, steeds vriendelijk geweest met een aardig zonnetje onderweg. Vanf Vught verdween de zon en zakte de temperatuur naar 6 graden. Een maal bij Berkel-Enschot kon ik langs de spoorlijn naar Tilburg. Daar vonden de weergoden dat ik voldoende had geprofiteerd van het goede weer en zetten ze de kraan open. Hagel werd ook mijn deel en ik vond nog een tunneltje om even te schuilen. Dat deden meet mensen trouwens. Toen de hagelbui voorbij was ging ik door. Mijn regenpak heeft de eerste test goed doorstaan ik ben alleen van buiten nat geworden. Na douchen en eten heb ik 's avonds met pa een interland tussen Engeland en Brazilië gekeken eindstand 0 - 1 en daarna toch maar naar bed.

Zondag 24 -maart 2024

Vandaag, na stevig ontbijt, terug met enveloppe en een grote kans op regen. Vlak voor Vught vonden de weergoden dat ik maar weer eens getest moest worden. Dus regenjas gauw aan, want de broek had ik voor de zekerheid al aan. Van daar af heb ik meerdere buien over me heen gehad. Met mijn regenpak leek ik wel een kanarie zo lekker fel geel is ie. De tocht ging sneller, wind in de rug, maar het leek langzamer te gaan door de regenbuien. Op een bepaald moment ging het steeds zwaarder en stopte ik om de drinkfles nog eens bij te vullen en nam zelf ook een paar flinke slokken. Daar knapte ik weer van op. Door al dat vocht was ik vergeten zelf flink te drinken. Een goede les voor over 42 dagen. Toen ik het veerpontje bij Loo weer nam vonden de weergoden dat ik voldoende getest was. Het zonnetje brak door en de temperatuur liep op van 6 naar 11 graden. Thuis gekomen lekker warm gedoucht en met Marianne lekker gegeten. 's Avonds toch maar vroeger naar bed gegaan. Toch wel een beetje inspanning geleverd. In de enveloppe zat trouwens een leuk bedrag om aan de NVLE over te maken. Bedankt Appie en Luus.

RavensteinRavenstein 2Berghem
Fietsstraat tussen Ravenstein en Berghem