Tochtje naar Hengelo (O)

10 november 2023 - Duiven, Nederland

Vrijdag 10-november-2023

Op deze sombere regenachtige dag ga ik toch op de fiets naar Hengelo (O). Na een stevig ontbijt trek ik mijn onderkleding van Skafit en sokken aan om op deze gure dag toch warm te kunnen blijven. De wind kwam uit het zuidoosten, dus ik had die een heel groot stuk van de weg in de rug. Dat betekent dat ik een lekker gangetje van zo’n 25km/uur kon halen. Ik was wat later vertrokken en kwam om 12:30 uur in Ruurlo aan. Daar moest ik bij de Luifel de inwendige mens nog eens vullen om dat op dit tempo fietsen toch veel energie vreet. Daarna door naar Hengelo. Bij Neede vonden de hemelgoden het nodig om eens te laten zien wat ze in huis hadden. Gelukkig kwam een bushokje redding brengen en na een paar minuten kon ik weer verder. Na kwart over drie kwam ik in Hengelo aan een kwartier eerder dan ik dacht. Een beetje vochtig van het weer, maar wel warm door de onderkleding die ook nu weer goed voor mij zorgde.