Tweede training en afsluiting school

2 september 2023 - Duiven, Nederland

24 – 8

De tweede tocht gaat weer naar Tilburg, naar mijn vader, zo’n 100km.
Ik vertrek wat later omdat ik in Geffen bij het Akkertje 2.0 de lunch wil doen. Om 09:20 uur is dan het vertrek. Bij het veerpontje bij Loo staat al een oudere dame te wachten. Ze wil via de fietssnelweg naar Nijmegen om haar kleinkinderen te bezoeken. Ze vraagt aan een andere jongere dame hoe ze daar moet komen, maar omdat ik toch dezelfde weg rijd, bied ik aan om haar een stuk te begeleiden.
Als we Huissen uitkomen, bij het Waterrijk, leg ik haar uit hoe ze verder moet en neem ik afscheid en leg het tempo wat hoger. Om 13:30 uur toch in Geffen aangekomen, wat later dan gepland, kan ik toch nog de lunch krijgen en eet die met smaak op. Het dreigt wel te gaan regenen, maar de wolken drijven door of worden al eerder geleegd op plaatsen waar het nodig zal zijn.
Om 15:00 uur sta ik bij mijn vader voor de deur en neem eerste een bakkie koffie voordat ik ga douchen. ’s Avonds kijken we samen naar de wedstrijd van Ajax en zien hoe ze billen knijpend gelijk spelen. |Dan is het toch bedtijd.

25 – 8

Vandaag heb ik een luie dag, slaap uit en maak een lekkere wandeling er gebeurt niet veel en dit stukje zal dus erg kort worden. Na het eten kijken we samen naar de Keukendivisie, tot de buurvrouw komt en dan kijk ik hoofdzakelijk alleen. Daardoor wordt het wel laat als ik mijn bed induik.

26 – 8

Vandaag wat vroeger uit de veren, want ik word weer thuis verwacht. Als ik om half tien wegrijd is het best nog fris, maar dat veranderd die dag snel. Onderweg moet ik een andere afslag nemen dan gewend, omdat er aan de lokale weg wordt gewerkt. In Den Bosch rijd ik voorzichtig langs de st. Jan. Het is daar altijd druk, maar nu is het ook nog de dag van de schutterijen. Waar ik rechtsaf wil slaan is de weg afgezet en er staan vele kraampjes, dan maar rechtdoor en een andere weg zoeken. Na de zoveelste rotonde staat ineens F59 op het fietspad en dus volg ik die, want dat gaat direct naar Geffen. Daar aangekomen ben ik een uur te vroeg voor de opening van het Akkertje 2.0, dus rijd ik door in de hoop iets leuks te vinden. Tussen Berghem en Ravenstein probeer ik een 360 graden opname met de geleende GoPro. In Ravenstein vind ik een klein winkeltje waar ze ook een restaurant aan gekoppeld hebben. Hier hebben ze ook een soort 12 uurtje met een verrassing van het beleg en een kopje soep. Het is een uur als ik hier wegrijd. Ik schat nog twee uur rijden en in Nijmegen bij station de Goffert race ik tegen die nare bult op. Nog een viaduct en de brug over de Waal langs het spoor en dan door Lent. In voel de wind in de rug en het tempo gaat lekker omhoog. Zo kom ik dan een half uur eerder dan gepland aan. Vrouw blij hond blij en ik ook.

28 – 8

Op de fiets naar school want het is de eerste dag van het nieuwe schooljaar. Kom maar wat later en eet met ons mee en daarna even een vergadering over de introductie. Ik reed met een aardig gangetje naar Apeldoorn om daar aangekomen het gemiddelde op 22,7 km/u te noteren.  Het liep wat anders alles werd omgegooid, alleen waren ze vergeten dat mij te melden. Och zo kan dat soms gaan. Nog even wat dingen regelen en dan weer naar huis. Onderweg, bij Klarenbeek, keek ik op mijn teller en zag en gemiddelde van 23,7 km/u. Ik dacht dat ga ik niet volhouden en thuis aangekomen klopte dat ook, maar wel 23,5 km/u gemiddeld. Ik zal wel weer wind in de rug hebben gehad.

31 – 8

Vandaag rijd ik om half acht weg om tijdig op school te zijn en met de eerste jaars leerlingen mee te fietsen. Het regent stevig, maar het zou niet lang duren, heeft buienradar beloofd. Om te testen doe ik het T-shirt van Skafit aan. Hier zit zilverdraad in en dat zou me warm houden. Dus de regen in. Bij Doesburg was het weer aardig droog en werd de temperatuur ook snel beter. In Apeldoorn aangekomen lag het gemiddelde weer op 22,7 km/u dus iets gaat er goed in de training. Eerst mijn treinkaart ingeleverd en vond een presentje van een lieve collega op een tafel. Daarna met de laatste groep leerlingen meerijden. Het geluk is niet met mij vandaag, want het regent weer. We rijden via een opdracht naar Kootwijk. Daar moeten ze nog enkele opdrachten uitvoeren om het groepsgevoel te versterken. Dan is er de jaarlijkse BBQ en de dames en heren weten aardig door de voorraad vlees heen te eten. We zijn niets tekort gekomen en na afloop gingen zij terug naar Apeldoorn om hun geleende fietsen weer in te leveren en ik ging nu de andere kant op naar huis. Op deze dag heb ik toch nog 107 km afgelegd en dat had ik niet verwacht. Het was wel droog en thuis smaakte het eten niet minder. Bij het douchen vergat ik bijna het shirt van Skafit uit te trekken, zo lekker zat het. Is erg prettig voor de tocht naar de Noordkaap.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl